Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Berdi Veenhuis - WaarBenJij.nu Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Berdi Veenhuis - WaarBenJij.nu

Yangshuo

Door: Berdi

Blijf op de hoogte en volg Berdi

22 Juli 2017 | China, Yangshuo

Lieve allemaal,

Balen, is het me weer gebeurd dat het verhaal wat ik geschreven heb verdwenen is.
Vanochtend zijn we uit Guilin vertrokken. We gingen met een rivercruise naar Yanshuo. Dan stel je een romantisch bootochtje op de rivier voor ,maar niets is minder waar. We gingen met welgeteld 13 dubbeldekkers de rivier op alhoewel ik moet zeggen dat het een fantastisch mooie tocht was. Wat een prachtige tocht, midden tussen de bergen, geweldige uitzichten. Onze gids Jack ging ook mee. Na 4 uur varen zijn we in Yangshou aangekomen. We moesten ons een weg banen tussen alle toeristen en kraampjes door. We moesten ongeveer een half uur lopen naar de taxi dwars door het dorpje. Het is een zeer toeristisch dorp vol met terrasjes, restaurantjes en winkeltjes. Er was zelfs een Duits en Frans restaurant. Toen we eindelijk bij de taxi waren aangekomen waren we allemaal drijfnat van het zweet. Ik moet zeggen dat we zelfs zweten op plekken waarvan ik niet wist dat je zweten kon. In de taxi heeft onze gids een Engels afscheidsliedje voor ons gezongen. Hierin zong hij dat hij blij was dat hij nieuwe vrienden jad gemaakt en dat hij hoopt dT wij nog weer eens naar China terugkeren. Wij waren er helemaal een beetje door ontroerd. Voordat we bij het hotel aankwamen moesten we over een dam, deze stond echter nog gedeeltelijk onder waterzodat het leek alsof we dwars door de rivier reden. Het hotel is en ligt prachtig aan de oever van de rivier. Wij hebben vanuit onze kamer uitzicht op de rivier en de bergen het is magnifiek. Je waant je hier God in China. Zelfs als we in bad zitten kojken we uit op de rivier en de bergen. Het is hier alleen wel snoeiheet maar ik mag van Rob niet klagen want ik wilde mooi weer en dat heb ik dan nu. Luan kwam net binnen en was de vooruitzichten aan het doorgeven. Het blijft de komende dagen 40-41 graden. Het is nu half elf,33 graden met een gevoelstemperatuur van 40 graden. Best warm dus, ook voor iemand die zo van mooi weer houd als ik is dat HEET. Met een luchtvochtigheid van 91% drijf je bijnavan je stoel af. Maar goed alles beter dan regen zullen we maar zeggen. Er zitten hier nog een aantal Nederlandse gezinnen geen adoptiegezinnen maar gewoon families die in China op vakantie zijn. Luan begrijpt dit niet zo goed, waarom zou je naar China op vakantie gaan als je niet op rootsreis hoeft. Nou, ik moet zeggen China is prachtig en vooral de natuur die we hier nu zien, het is adembenemend. Morgen willen we op de fiets naar het dorp. Ja, jullie lezen het goed, ik ga uit eigen vrije wil op de fiets zitten. Wie had dat ooit gedacht. Nou ja, laten we eerst maar eens kijken hoe het morgen gaat want het zou om10.00 u al 37 graden worden. Dat wordt weer een zweterig dagje ben ik bang. Ik kan helaas de foto's niet bij de juiste dagen geplaatst krijgen, dus boijft alles bij " Ning's verjaardag " staan. Hier heb ik een aantal foto's van de rijstvelden' het hotel, uitzicht van het hotel en vanuit ons bad ( hoe cool is dat) geplaatst. Rob ligt al heerlijk naast mij te snurken, ik ga ook lekker slapen. Welterusten.

  • 22 Juli 2017 - 17:32

    Carla Dronkers:

    Fantastisch dat de bootreis zo mooi was! Zijn er bij jullie ook zoveel bruidjes in Yangshuo? Geniet maar lekker van de hitte. Hier kwam het vanmiddag met bakken uit de hemel, dus inderdaad beter wat te warm dan te nat!! Liefs van ons

  • 22 Juli 2017 - 18:47

    Rita:

    Leuk joh. Zo warm!! Was wat voor mij.
    Maar goed idd alles beter dan regen. Weet die fiets wel dat je komt.
    Het arme ding. Hahaha.
    Groetjes Rita

  • 22 Juli 2017 - 21:52

    Petra Van Dommelen :

    Leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken. Ik zou weer terug willen.
    Groetjes, Petra van Dommelen

  • 23 Juli 2017 - 14:42

    Ria En Leo:

    Een prachtige reis maken jullie, wel erg heet en vochtig, maar dat mag de pret niet drukken.
    We zijn benieuwd naar jullie fietstocht, vooral voor Berdi.
    Geniet en groeten van
    Ria en Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Berdi

Wij zijn Rob, Berdi, Luan, Yuli en Ning Veenhuis. Wij gaan met ons vijven op rootsreis naar China. Op deze reis gaan we naar alle plaatsen waar onze dochters vandaan komen. We beginnen in Shanghai, daarna reizen we door naar Nanchang, hier komt Luan vandaan. Vervolgens gaan we naar Changsha, Changning waar onze jongste dochter Ning vandaan komt. Hierna gaan we anderhalve week uitrusten in Yangshuo in het Karstgebergte om daarna door te reizen naar Chongqing, Youyang waar Yuli vandaan komt. Als laatste reizen we door naar Shengdu en van hieruit vliegen we terug naar huis. We vinden het allemaal erg spannend.

Actief sinds 25 Juni 2017
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 12057

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 05 Augustus 2017

Rootsreis Luan, Yuli en Ning

Landen bezocht: