Kindertehuis - Reisverslag uit Youyang, China van Berdi Veenhuis - WaarBenJij.nu Kindertehuis - Reisverslag uit Youyang, China van Berdi Veenhuis - WaarBenJij.nu

Kindertehuis

Door: Yuli

Blijf op de hoogte en volg Berdi

31 Juli 2017 | China, Youyang

Heyhey lieve mensen,

Hier even een berichtje uit het warme China. Vandaag zijn we naar m'n kindertehuis geweest. Het was zo'n 20 mintuen van ons hotel vandaan, daar aangekomen kwam er een vrouw aangelopen en die zei dat ze daar had gewoond toen ik nog een baby was. Ze probeerde ook een verpleegster te bellen die misschien voor mij had gezorgd. Er werden meteen allemaal foto's gemaakt voor de ingang van mijn "oude" kindertehuis. Toen was het wachten op de directeur blijkbaar was hij nog aan het ontbijten ;) hij kwam aangelopen en we herkenden hem meteen omdat hij niks was veranderd. We mochten mee naar binnen naar zijn kantoor, het kantoor waar we zaten was eerst een grote hal waar ik als kind speelde. In het kantoor kregen we thee en om beleefd te zijn nam ik een slok maar dat smaakte echt heel vies dus dronk mama de rest op. Ik heb mijn fotoboek ook in het kantoor gegeven en er een lieve boodschap aan de directeur achtergelaten. Youyangers voel je vereerd want jullie staan ook in mijn fotoboek. Hij liet ons de zaal zien waar ik had geslapen. Na driekwartier zijn we naar buiten gegaan en hebben foto's gemaakt met de directeur. Daarna zijn we naar de vindplaats gelopen want het was bij de poort van het voormalige kindertehuis. Na een uur was het tijd om afscheid te nemen. De directuer zei nog ik kom een keer naar Nederland toen zei ik het zou leuk zijn als u komt tijdens de youyang reunï want dan kunt u iedereen ontmoeten. Ik vond de directeur een hele lieve vriendelijke man hij was erg geïnteresseerd in wat wij zeiden. Ik ben heel blij dat ik naar het kindertehuis ben geweest want wij wisten niks we hadden alleen foto's maar nu kan ik ook eindelijk zeggen ik weet waar ik heb gewoond. s'middags zijn we naar de oude buurt gegaan van youyang daar kwamen we een waarzegster tegen en het leek ons leuk om te doen. In het begin gebeurde der niet heel veel, beetje kijken en steeds meer mensen kwamen ok ons heen staan. Uiteindelijk pakte ze een ei en schreef mijn chinese naam op met as. Toen legde ze het in een soort hete kom met daarbovenop as. We moesten toen wachten tot het ei was gekookt, ik hoorde de gids zeggen dat ik eigenlijk het ei op zou moeten eten maar dat ging ik echt niet doen. Ze pelde het ei af en voorspelde torn mijn toekomst (met een kilo zout). Ze voorspelde dat ik heel veel geluk zou hebben, geld. zou verliezen en weggeven, ik zou het goed doen om school, ik kwam uit het westen en ik had die dag al buikpijn en torn zei ze:" je gezondheid is goed maar hebt af en toe ladt van je buik als dat zo is moet je water drinken dat helpt dan. 3 mintuen later had ik meteen een flesje water gekocht. Dat ik uit het westen kwam was niet moeilijk te raden kijk maar naar papa en mama. Ik ga zo lekker slapen en morgen naar het adoptiebureau, misschien ga ik dan nog wat schrijven joejoe liefs yuli

  • 31 Juli 2017 - 15:45

    Erna:

    Dag Yuli,
    wat fijn dat je toch nog mensen ontmoet hebt die jou hebben verzorgd en dat je in het gebouw hebt kunnen lopen en zelfs naar je vindplaats bent geweest. hoe bijzonder moet dat voor jou zijn geweest. En bij de waarzegster: dat ei zou ik ook voor geen goud hebben opgegeten! gelijk heb je.

  • 31 Juli 2017 - 15:55

    Ria En Leo:

    Lieve Yuli,
    Wat goed dat ook jij het bezoek aan jouw vroegere kindertehuis prettig hebt gevonden.
    Nu maar afwachten of de waarzegger gelijk heeft gehad. Dat jij dat ei niet wilde opeten, vroeger was jij gek op hard gekookte eieren
    Fijne tijd nog voor jullie allen.
    Hartelijke groeten uit Doetinchem
    Liefs,
    Ria en Leo

  • 31 Juli 2017 - 16:17

    Carla En Jan:

    LieveYuli,wat fijn dat jij nu ook de mensen hebt ontmoet die jou in het kindertehuis verzorgd hebben.Jan en ik zijn blij dat jullie nu alle drie jullie het kindertehuis en de mensen ontmoet hebben die jullie verzorgd hebben als baby zijnde .Wat een bijzonder gevoel moet dat geven.Wij wensen jullie de komende dagen nog veel reis plezier en hopen jullie weer gauw in onze armen te kunnen houden.Liefs van Carla en Jan..

  • 31 Juli 2017 - 16:58

    Jan En Josje :

    Lieve Yuli , wat bijzonder dat je mensen hebt ontmoet die je verzorgd hebben en dat je het als prettig ervaren hebt!
    Geniet met zijn allen nog lekker van de laatste dagen.
    Tot zoens,
    Jan en Josje

  • 31 Juli 2017 - 18:24

    Carla:

    Lieve Yuli,
    Wat een belevenis weer he! Heeft de directeur jou ook opgepakt en een knuffel gegeven? Goed dat je het nu zelf gezien hebt. Heb je veel foto's gemaakt?
    Genieten jullie maar lekker van het prachtige weer daar, hier is het maar kwakkelachtig.
    Heel veel liefs van ons allemaal!
    Carla

  • 01 Augustus 2017 - 08:33

    De Joos:

    hallo allemaal
    wat een mooi verhaal Yulli!
    zou leuk zijn als hij naar de reunie komt :-)

    fijne dagen nog gr vd Joos

  • 01 Augustus 2017 - 12:01

    Chantal Agelink:

    Wat een bijzondere verhalen lees ik elke keer van jullie. En wat fijn Yuli dat jij ook hebt gezien waar jij gewoond hebt! Dan is het cirkeltje ook rond voor jullie. Nog een fijne vakantie.
    Lieve groetjes Chantal en fam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Berdi

Wij zijn Rob, Berdi, Luan, Yuli en Ning Veenhuis. Wij gaan met ons vijven op rootsreis naar China. Op deze reis gaan we naar alle plaatsen waar onze dochters vandaan komen. We beginnen in Shanghai, daarna reizen we door naar Nanchang, hier komt Luan vandaan. Vervolgens gaan we naar Changsha, Changning waar onze jongste dochter Ning vandaan komt. Hierna gaan we anderhalve week uitrusten in Yangshuo in het Karstgebergte om daarna door te reizen naar Chongqing, Youyang waar Yuli vandaan komt. Als laatste reizen we door naar Shengdu en van hieruit vliegen we terug naar huis. We vinden het allemaal erg spannend.

Actief sinds 25 Juni 2017
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 12075

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 05 Augustus 2017

Rootsreis Luan, Yuli en Ning

Landen bezocht: