Voorbereidingen - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Berdi Veenhuis - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Berdi Veenhuis - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Berdi

01 Juli 2017 | Nederland, Doetinchem

Lieve allemaal,

Nog een week en dan is het zover. Nu begint de stress toch wel toe te slaan. Wat een voorbereiding kost zo'n reis en er ging nog al eens wat mis. Zo was het een heel gedoe om de vaccinaties te krijgen. Bel je een paar maanden van te voren om een afspraak te maken met de GGD, ben ik te vroeg. Bel ik een maand van te voren, ben ik te laat, zitten ze vol en kan ik alleen nog maar in Harderwijk terecht. Dan maar naar de huisarts voor de vaccinaties. Gaat er van alles fout met de recepten, leveringen etc. Hoe moeilijk kan het zijn. Wij zitten zo langzamerhand onder de sneltoets bij de huisarts en zijn er inmiddels kind aan huis. Vervolgens kom ik er ook bij toeval achter dat ik niet alleen de doorlopende annuleringsverzekering opgezegd heb, maar blijkbaar ook de reisverzekering. Waren we dus bijna onverzekerd naar China vertrokken. Ik zal blij zijn als we in het vliegtuig zitten, wat zeg ik, als we veilig en wel in Shanghai zijn aangekomen. Dan nog zo'n dingetje, het regent daar de laatste tijd heel erg veel, normaliter zie je op weer online wat grijze wolken en een paar waterdruppeltjes maar hier zagen wij bijna zwarte wolken en heel veel waterdruppels met weercijfers 1 of 2. Gauw maar naar de Action en 10 disposable regenjassen gekocht. We zullen maar zeggen:"Een slechte generale belooft een goede premiére".
We hebben er allemaal ontzettend veel zin in en tellen de dagen af. De meiden zijn allemaal over, dus dat is heerlijk op vakantie gaan. Luan en Yuli hoeven alleen nog maar hun rapport op te halen en de boeken in te leveren. Zij kunnen zich dus op hun gemak voorbereiden. Ning moet nog wel de hele week naar school en Rob en ik moeten ook nog gewoon werken. Tussen de bedrijven door de koffers maar inpakken.

• 01 Juli 2017 - 11:09

Harold Lukassen:

Gefeliciteerd allemaal...allemaal over.. en dan nu een heerlijk vooruitzicht! Enjoy!!

• 01 Juli 2017 - 11:31

Manfred & Patricia Besselink:

Geniet met z'n allen van deze bijzondere reis!

• 01 Juli 2017 - 11:38

Carla Dronkers:

Hoi Lieve mensen,

Gelukkig gaat er ook nog veel goed! Iedereen weer een leerjaar hoger, knap hoor!!
    Probeer te genieten, ook van de voorbereidingen. Het is zo fantastisch om daar te zijn.
    Lieve groetjes van ons allemaal! Goede vlucht!! Gert-Jan, Carla, Sterre, Sarah Yuè en AnNa Qing.

• 01 Juli 2017 - 12:05

Rene Jacobs:

Nihao lieve Veenhuisjes,

Alles komt goed!!!
    Jullie hebben een geweldig mooi reisschema en in gedachten reizen we elke dag natuurlijk met jullie mee:)
    Nu even de laatste loodjes op het werk en dan de koffers inpakken....
    Have a safe flight en maak er met zn 5-en een onvergetelijk avontuur van!
    Liefs en een knuffel van Rene, Sigrid, Faye en Yuli

• 01 Juli 2017 - 12:58

Marita:

Pfft, wat een gedoe allemaal.... maar nu hopelijk alleen nog maar voorpret. Superleuk om jullie te volgen via dit verslag. Ben ontzettend benieuwd hoe jullie het allemaal gaan beleven. Succes met de laatste voorbereidingen, alvast een goede vlucht en heeeeeeel veel plezier! Liefs van Marita, Dennis en Yanna

• 01 Juli 2017 - 16:53

Jan En Josje:

Mooi dat de dames over zijn.
    Neem niet te veel kleding mee, je draagt toch niet alles, zegt Jan!
    Het wordt vast een mooie reis, laat het maar over je heen komen.

• 01 Juli 2017 - 18:30

Renate:

Spannend....!!!!

• 01 Juli 2017 - 20:04

Marko En Dorinda :

Leuk om jullie zo te kunnen volgen op deze geweldige reis !
    Hopelijk gaat alles verder voorspoedig

• 02 Juli 2017 - 07:55

Petra Van Dommelen :

Succes met de voorbereidingen. Geniet van de reis .
    Johan , Petra, Er Hao en Fu Hua

• 02 Juli 2017 - 10:08

Joos:

hallo kanjers
    wat leuk!
    spannend en lekker genieten!

dikke knuf vd Joos

• 02 Juli 2017 - 11:25

Monique, Isa En Senna:

Adem in.. adem uit

• 02 Juli 2017 - 11:25

Familie Schouten:

Jaaaaaa! Het gaat bijna beginnen! Heerlijk vooruitzicht voor jullie om over een week te vertrekken. Wel een heel gedoe met de vaccinaties en de verzekeringen maar ja, je kunt het ook zo zien, dan ben je alvast voorbereid op als er in China dingen niet helemaal goed verlopen. En die regen is er altijd wel in juli maar niet overal hoor. Wij hebben ooit vastgezeten op een vliegveld omdat het zo regende en er allerlei overstromingen waren en in een andere regio was het heel mooi. Vorig jaar nog een orkaan in Hongkong waardoor we een dag vertraging hadden maar ook droog en heet weer. Gewoon lekker alles over je heen laten komen en vooral GENIETEN! Jullie komen terug in het geboorteland van Luan, Yuli en Ning, mooier kan toch niet? Kijk om je heen en geniet. Van de bijzondere, ontroerende, mooie en ook gekke dingen. Gewoonten van Chinezen waar de meiden om moeten lachen, kritisch op zijn, die ze leuk vinden, prachtige natuur en cultuur en vreselijk aantrekkelijke shoppingmalls (!). Het is er allemaal. Heel veel plezier gewenst met elkaar, wij denken aan jullie! Veel liefs, Iris, Julia, Vincent en Annemarie

• 02 Juli 2017 - 11:29

Monique, Isa En Senna:

Adem in.. adem uit

• 02 Juli 2017 - 23:26

Janet Meijer:

Ha lieve veenhuisjes,
    Wat weer een boeiend verhaal en helemaal passend bij jullie. Het komt allemaal goed. ! spuit meer of minder valt wel mee, Bij ons hadden ze het over een vlieg terwijl de gids in China zei dat je daar helemaal niet geprikt werd . Overal krijg je flesjes water dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
    Als je maar de visa goed hebt geregeld. Onze ervaring was dat in China alles klopte. De Gidsen stonden altijd klaar met vervoer. Dus dat gaat bij jullie ook vast en zeker. En straks maar even de oogjes dicht doen in het vliegtuig. Lekker genieten en veel foto's maken. Wij weten hoe leuk en mooi de reis is.
    Nog even volhouden , geniet ervan..
    Liefs Jan Janet Jinoe en Beau

• 03 Juli 2017 - 11:26

Linda Hesselink:

Lieve Veenhuisjes, jullie gaan n prachtige reis maken!
    voorbereidingsstress hoort daar wel n beetje bij! Felicitaties voor de meiden, goed gedaan!
    Succes met de laatste voorbereidingen en dan samen genieten! Groet, Eugene, Linda, Noa en Eva

• 03 Juli 2017 - 18:53

Rene Tilstra :

Een onbezorgde reis gewenst voor jou, Rob en de kinderen.
    Hoop dat het voor jullie een onvergetelijke reis gaat worden waar jullie als gezin met plezier en dankbaarheid op terug kunnen kijken straks. En natuurlijk gezond terug!

• 04 Juli 2017 - 21:01

Marco, Nicole, Lulu & Guan:

Jaja, de spanning is bijna te voelen hier. We missen China nog steeds, zeker rond de vakantietijd. Maar nu is de beurt aan jullie. We gaan jullie avonturen volgen uiteraard. O ja, een tip: kijk uit met een taxi nemen als je poncho's draagt! Niet alle chauffeurs herkennen die dingen. Succes met de laatste voorbereidingen. Liefs van ons allen.

• 07 Juli 2017 - 16:09

Mariska Wien:

Super dat de meiden over zijn naar het nieuwe schooljaar!
    Een voorspoedige vlucht gewenst en geniet van deze bijzondere reis.
    Ik ga jullie avonturen volgen.

Liefs Mariska

• 07 Juli 2017 - 18:48

Carla En Jan:

Dag lieve schatten,
    Nog even en dan is het zover.
    DAn begint jullie reis naar het prachtige China.
    Geniet van de reis en geniet ook van elkaar.

Liefs,Carla en Jan.