Vindplaats - Reisverslag uit Changning, China van Berdi Veenhuis - WaarBenJij.nu Vindplaats - Reisverslag uit Changning, China van Berdi Veenhuis - WaarBenJij.nu

Vindplaats

Door: Ning

Blijf op de hoogte en volg Berdi

18 Juli 2017 | China, Changning

Wij gingen naar mijn vindplaats samen met de directeur van het kindertehuis. We moesten 1 uur in de auto zitten op een hele hobbelige weg. De omgeving was heel arm. Ik weet niet echt wat ik er van moet vinden. Ik ben heel blij dat ik terug kon gaan en dat ik kon zien waar ik te vondeling ben gelegd. Ik ben gevonden Bij het hek van het kinderziekenhuis. Dat zag er heel armoedig uit. Vroeger dacht ik altijd dat mijn biologishe ouders mij niet wouden maar toen ik zag hoe arm ze hier waren snap ik het. Ze konden niet voor mij zorgen omdat ze arm waren. Papa en mama zegen dat ze het voor mij het beste wouden. Papa en mama zeggen dat ze heel blij zijn dat ze nu voor mij mogen zorgen. Hierna gingen wij het dorpje in. Luan en yuli hadden geen zin dus zei gingen zitten. We gingen lopen en toen kwam er allemaal vuurwerk en een drumband en buiten was een heel varken geslacht wat aan een spit hing. Ik zelf vond het heel vies en eng je zag namelijk het bloed op de grond vallen. De drumband stond voor de duur muziek te maken en er hingen overal witte slingers en bloemen er stonden ook heel veel mensen te kijken en er werden sigaretten uitgedeelt. Er werd zelf aan ons gevraagd of we mee wilden eten. Papa en mama waren vrolijk aan het zwaaien en aan het lachen naar iedereen want papa en mama dachten dat er iemand ging trouwen en ze vonden het heel gezellig. Later vertekde onze gids dat er niemand ging trouwen maar dat het een begravenis was... Wij gingen nog naar een soort marktje. Wij zagen een tandarts die midden op de weg tanden ging trekken zonder verdoving. De kiezen rolde bij die meneer over het t-shirt later was hij ook nog iemand aan het boren. (Ik vind dat wij niet meer mogen zeuren dat wij het niet goed hebben!). Ik ben ook een beetje zenuwachtig voor morgen want dan ben ik jarigggg!! Helaas moeten wij heel vroeg op en zitten wij bijna de heledag in de trein en auto. (Dat gaan wij nog wel inhalen).

Veel liefs Ning

  • 18 Juli 2017 - 16:13

    Ria En Leo:

    Lieve Ning, wat een onroerend en mooi verhaal. Ook goed om te lezen dat nu ook vindt dat je het bij jouw papa en mama zo slecht nog niet hebt. Daar is toch wel een heel ander cultuur: feest vieren bij een begrafenis, tandartspraktijk op straat.
    Gaan jullie nu naar de regio van July?
    Doe de groeten aan iedereen van ons.
    Ria en Leo

  • 18 Juli 2017 - 19:15

    Rene Tilstra :

    Mooi beschreven Ning.

  • 18 Juli 2017 - 19:49

    Carla Dronkers:

    Lieve Ning en lieve familie,

    Wat een emoties weer! Jullie schrijven zo dat het net lijkt alsof wij meegaan. Super. En... alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!!!!! Een heel fijne dag voor jou en jullie allemaal.

    Liefs uit Zeeland, Carla

  • 18 Juli 2017 - 19:50

    Rita:

    Mooi verhaal Ning!! Fijne verjaardag.
    Groetjes Rita

  • 18 Juli 2017 - 23:55

    Marko En Dorinda:

    Lieve Ning

    Wat heb je dat mooi beschreven! Fijn hoor om alles te hebben gezien.
    We moesten wel lachen hoor om de begrafenis.. waarvan papa en mama
    Dachten dat het een trouwerij was!
    Een hele fijne verjaardag alvast.. ondanks dat jullie de hele dag
    Moeten reizen!
    Lieve groetjes Marko en Dorinda

  • 19 Juli 2017 - 10:32

    Linda Hesselink:

    Heel mooi om jullie verhalen te lezen en op afstand mee te reizen. Met een lach en soms n traan. Groetjes Eugene, Linda, Noa en Eva

  • 19 Juli 2017 - 20:41

    Chantal Agelink:

    Lieve Ning,
    Wat heb je dit toch allemaal mooi beschreven! En ik vind het ook altijd leuk om jou verhaaltjes te lezen.
    Groetjes Rudy Chantal Joey en Dion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Berdi

Wij zijn Rob, Berdi, Luan, Yuli en Ning Veenhuis. Wij gaan met ons vijven op rootsreis naar China. Op deze reis gaan we naar alle plaatsen waar onze dochters vandaan komen. We beginnen in Shanghai, daarna reizen we door naar Nanchang, hier komt Luan vandaan. Vervolgens gaan we naar Changsha, Changning waar onze jongste dochter Ning vandaan komt. Hierna gaan we anderhalve week uitrusten in Yangshuo in het Karstgebergte om daarna door te reizen naar Chongqing, Youyang waar Yuli vandaan komt. Als laatste reizen we door naar Shengdu en van hieruit vliegen we terug naar huis. We vinden het allemaal erg spannend.

Actief sinds 25 Juni 2017
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 12062

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 05 Augustus 2017

Rootsreis Luan, Yuli en Ning

Landen bezocht: