Vrije dag - Reisverslag uit Youyang, China van Berdi Veenhuis - WaarBenJij.nu Vrije dag - Reisverslag uit Youyang, China van Berdi Veenhuis - WaarBenJij.nu

Vrije dag

Door: Berdi

Blijf op de hoogte en volg Berdi

30 Juli 2017 | China, Youyang

Lieve allemaal,
Vandaag zijn we naar Shangri-la geweest ofwel hidden paradise. Dat was ook inderdaad zo Het was prachtig. Eerst ons ontbijt, Rene en Sigrid hadden ons al gewaarschuwd dat het een echt Chinees ontbijt zou zijn. Het enige wat een beetje westers was waren de cakjes en de watermeloen. Rob dacht dat hij koffie had, maar dat was warme sju d'orange, is weer eens wat anders. Wij, cultuurbarbaren, zijn door de gids meegenomen naar een bakery, daar hebben we maar even gegeten en dat smaakte ons toch net iets beter. Daarna zijn we naar de oude stad geweest, dit was een lange straat met houten huizen en allemaal souvenirwinkeltjes. Vervolgens gingen we naar de grotten, deze waren 3 km lang. We hoeven hierna nooit meer een grot te bezoeken want vergeleken bij deze grotten vallen alle andere in het niet. Het was imposant. Nade grotten kwamen we dan in het verborgen paradijs, een soort verborgen vallei vol prachtige flora en fauna. Op een gegeven moment kregen we onweer en begon de regen met bakken uit de lucht te komen. Het gekke was dat aan de andere kant vd berg, op nog geen honderd meter afstand het wel droog was. Vanmiddag zijn Rob en ik even naar het openluchtzwembad achter ons hotel geweest. Het was een hele belevenis. Vanuit onze hotelkamer kijk je er bovenop en lijkt het water mooi blauw. Toen we er echter waren zag het water meer grijs.het was ook grappig om volwassenen met bandjes om te zien zwemmen. Het blijkt toch dat erg veel Chinezen niet kunnen zwemmen. Maar goed we waren er nu eenmaal dus konden we net zo goed ook zelf even gaan zwemmen. Dan de kleedkamers, wij hebben werkelijk nog nooit zoiets ranzigs gezien. In de dameskleedkamer lagen zoveel haren op de grond dat je er wel een pruik van kunt maken. Bij de herenkleedkamer was het nog erger, daar moest je op ingezakte houten vlonders staan en daar had iemand op de grond gepoept. Nadien hadden we het gevoel dat we ons helemaal moesten desinfecteren en hadden we overal jeuk. ( maar dat zal wel tussen de oren zitten). Vanavond op naar de hotpot en morgen naar Yuli's voormalige kindertehuis. Liefs van ons allen

Ps bij de blog van gisteren zaten we ineens in India geloof ik maar we zittne nog gewoon hier in Youyang hoor.

Bedankt voor alle leuke en leive reacties, het is voor ons ook heel erg leuk om dat allemaal te lezen. XXX

• 30 Juli 2017 - 14:12

Ria En Leo:

Lieve mensen,
    In onze westerse optie zijn het daar wel enigszins viespeuken. Maar los daarvan blijven jullie genieten. En wij westerlingen kunnen gelukkig vaak zwemmen.
    We zijn benieuwd hoe het zal zijn bij Yuli's voormalig kindertehuis.
    Hartelijke groet en liefs,
    Ria en Leo

• 30 Juli 2017 - 14:25

Karin:

Lieve luitjes. Ik vind jullie zó onwijs moedig en avontuurlijk!! Vooral voor de kids, petje af.
    Al dat vreemde eten en drinken. Maar jullie zien wel bijzondere dingen. Geniet nog lekker. Dikke knuffel van mij erbij. Liefs

• 30 Juli 2017 - 17:58

Rene Faye Yuli En Sigrid:

Hai lieve Veenhuisjes,

Gaaf dat jullie nu in Youyang na een lange reis!
    Een leuke verrassing dat jullie gids Michael daar ook hebben net als wij 2 jaar geleden.. Was superleuk om hem en jullie ff gesproken te hebben.Leve facetime

• 30 Juli 2017 - 17:59

Rene Jacobs:

Nog veel plezier in Youyang!
    Liefs van ons

• 30 Juli 2017 - 19:46

Marko En Dorinda:

Leuk om jullie verhaal weer te lezen.. we griezelen met jullie mee
    .. hopelijk hebben jullie niet een slok water binnen gekregen!!

• 31 Juli 2017 - 12:33

Poli Derma:

Hallo familie,

Wij lezen met veel plezier jullie berichten. Wat een bijzondere reis maken jullie samen!
    Dit is vast een reis om nooit te vergeten. Jullie schrijven het erg leuk op. Geniet samen nog van de laatste paar dagen!

Heel veel groetjes alle collega's van de poli dermatologie!

Berdi

Wij zijn Rob, Berdi, Luan, Yuli en Ning Veenhuis. Wij gaan met ons vijven op rootsreis naar China. Op deze reis gaan we naar alle plaatsen waar onze dochters vandaan komen. We beginnen in Shanghai, daarna reizen we door naar Nanchang, hier komt Luan vandaan. Vervolgens gaan we naar Changsha, Changning waar onze jongste dochter Ning vandaan komt. Hierna gaan we anderhalve week uitrusten in Yangshuo in het Karstgebergte om daarna door te reizen naar Chongqing, Youyang waar Yuli vandaan komt. Als laatste reizen we door naar Shengdu en van hieruit vliegen we terug naar huis. We vinden het allemaal erg spannend.

Actief sinds 25 Juni 2017
Totaal aantal bezoekers 12055